14 kwietnia (niedziela) w stolicy Wielkopolski odbędzie impreza biegowa – 16 PKO Poznań Półmaraton. Start jest zaplanowany na godzinę 10:00 na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Z uwagi na bieg, w niedzielę od rana należy liczyć się ze zmianami w kursowaniu tramwajów i autobusów. W celu ułatwienia przemieszczania się pasażerów będą uruchomione także 4 dodatkowe linie tramwajowe numer: 52, 55, 58 i 59.
Zmiany w transporcie publicznym wprowadzane będą stopniowo – na niektórych liniach od pierwszych kursów, na innych w zależności od przebiegu imprezy. Po przebiegnięciu ostatniego biegacza/biegaczki przez poszczególne skrzyżowania, tramwaje i autobusy, stopniowo powracać będą na swoje stałe trasy.
W miejscach przecinania się tras linii komunikacyjnych z trasą biegu zostaną wytyczone tzw. „śluzy”, czyli miejsca gdzie tramwaje i autobusy będą mogą przejechać, ale mogą tu wystąpić chwilowe wstrzymania z uwagi na przemieszczanie się biegaczek i biegaczy.
Trasa biegu zostanie zamknięta dla ruchu kołowego w godzinach od 8:30 do 13:30. Dodatkowo ulica Grunwaldzka na odcinku od skrzyżowania z ulicą Roosevelta do skrzyżowania ulic Szylinga / Matejki zamknięta będzie od godziny 6.00.
Trasa zaczyna się i kończy na Międzynarodowych Targach Poznańskich, otaczając pętlą lub przecinając Łazarz, Wildę, Stare Miasto, Jeżyce i Grunwald. Na całej trasie Półmaratonu funkcjonować będą tzw. śluzy, umożliwiające przecięcie trasy biegu. Zwracamy jednak uwagę, że w momencie, gdy przez dany odcinek będzie przebiegała główna grupa zawodników, przejazd przez śluzy będzie niemożliwy.
Poszczególne odcinki trasy będą stopniowo otwierane wraz z przebiegnięciem ostatnich zawodników. Przywrócenie ruchu ostatniego odcinka trasy przewidywane jest około godziny 13:30.
Po starcie zamknięte będą śluzy na Grunwaldzkiej i stopniowo dalej do Jugosłowiańskiej w stronę Raszyna/Górczyna. Po przebiegnięciu ostatniego zawodnika przez dany odcinek trasy, śluza będzie otwierana na stałe, oznakowanie tymczasowe będzie ściągane. Gdy służby stwierdzą, że można przywrócić stały ruch na danym odcinku jezdni, sytuacja wróci do normy.
W tej fazie podróże z Łazarza i południowego Grunwaldu w kierunku Jeżyc, Piątkowa, Ławicy, Woli itp. muszą odbywać się ulicą Głogowską, następnie Mostem Dworcowym, Matyi, Aleją Niepodległości do ulicy Libelta / Jeżyckiej lub do ulicy Przepadek i Armii Poznań.
Na odcinku od cmentarza Górczyńskiego do Drogi Dębińskiej będzie 7 śluz przejazdowych, które umożliwią wjazd do centrum miasta od południa. Będą one czynne przed biegiem oraz w momencie, gdy stawka będzie już na tyle rozciągnięta, by bezpiecznie przeprowadzić przejazdy przez trasę biegu. Całkowicie z ruchu wyłączone zostają Dolna Wilda na odcinku Hetmańska-Piastowska oraz Piastowska od Dolnej Wildy do Drogi Dębińskiej. Na ul. Arciszewskiego będzie ruch jednokierunkowy po nitce zachodniej w stronę Górczyna.
Na tym odcinku jedynym wjazdem do miasta od strony Ronda Starołęka, będzie trasa Hetmańska (możliwość skrętu w Dolną Wildę, Kolejową lub Głogowską).
Całkowicie wyłączony z ruchu pozostaje odcinek Droga Dębińska – Garbary do Estkowskiego z wyjątkiem odcinków Bielniki-Kazimierza Wielkiego oraz Wielka-Estkowskiego, na którym będzie możliwy ruch jednokierunkowy w stronę północy. Ruch pomiędzy Nowym Miastem a Centrum może odbywać się poprzez 5 śluz. Na Małych Garbarach, Wolnicy, Solnej będzie możliwy ruch w obu kierunkach północną nitką arterii. Odcinek trasy obejmujący Nowowiejskiego i Pułaskiego będzie całkowicie wyłączony z ruchu. Poruszając się między północą Poznania a Centrum kierowcy będą mieli do dyspozycji 3 śluzy. Ruch pomiędzy Jeżycami a ścisłym centrum zapewnią śluzy na Kaponierze oraz u zbiegu Poznańskiej/Libelta.
Pełna lista śluz na trasie półmaratonu
Grunwaldzka – Szylinga / Matejki
Grunwaldzka – Wojskowa
Rondo Nowaka – Jeziorańskiego
Grunwaldzka – Grochowska
Grunwaldzka – Bułgarska / Jugosłowiańska
Rondo Skubiszewskiego
Jugosłowiańska – wyjazd z os. Kopernika
Ściegiennego – Promienista
Ściegiennego – Arciszewskiego
Arciszewskiego – Palacza
Hetmańska – Kasprzaka
Hetmańska – Głogowska
Hetmańska – Dmowskiego
Hetmańska – Kolejowa / Górecka
Hetmańska – 28 czerwca 1956 r.
Królowej Jadwigi – Droga Dębińska / Strzelecka
Strzelecka / Garbary – Krakowska / Kazimierza Wielkiego
Garbary – Wszystkich Świętych
Garbary – Wodna / Grobla
Garbary – Wielka
Solna – Al. Marcinkowskiego
Solna / Nowowiejskiego – Al. Niepodległości
Pułaskiego / Roosvelta – Libelta / Poznańska
Roosvelta – Dąbrowskiego
Rondo Kaponiera
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz