Zakres wykonywanych zadań:
I.OBRONNOŚĆ
1.Opracowywanie i aktualizowanie dokumentów w ramach planowania i progra-mowania obronnego na terenie Miasta, w tym:
a.planu operacyjnego funkcjonowania Miasta Luboń,
b.dokumentacji stanowiska kierownika (SK) i w stałym i zapasowym miejscu pracy,
2.Opracowywanie i prowadzenie dokumentacji stałego dyżuru Burmistrza Miasta Luboń zapewniającego właściwy obieg informacji w czasie podwyższania stanów gotowości obronnej.
3.Prowadzenie, opracowywanie i aktualizacja planu przygotowań podmiotów lecz-niczych na terenie Miasta.
4.Wykonanie zadań związanych z planowaniem i nakładaniem obowiązku świad-czeń osobistych i rzeczowych na terenie Miasta oraz opracowywanie:
a.planu świadczeń osobistych Miasta na bieżący rok,
b.planu świadczeń osobistych przewidzianych do wykonania w razie ogło-szenia mobilizacji i w czasie wojny na terenie Miasta,
c.planu świadczeń rzeczowych Miasta na bieżący rok,
d.planu świadczeń rzeczowych przewidzianych do realizowania w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny na terenie Miasta,
e.zbiorczego wykazu świadczeń osobistych i rzeczowych przewidzianych do realizacji na obszarze Miasta,
5.Opracowywanie i aktualizowanie dokumentacji planu akcji kurierskiej Miasta Lu-boń przy współpracy z Wojskowym Centrum Rekrutacji i Policją oraz przygotowa-nie treningów:
a.aktualizowanie dokumentów związanych z doręczeniem kart powołania zgodnie z obowiązującymi przepisami,
b.doręczenie kart powołania osobą podlegającym obowiązkowi służby woj-skowej,
c.współpraca z Wojskowym Centrum Rekrutacji,
6.Planowanie i organizowanie szkolenia obronnego na terenie Miasta, w tym:
a.opracowywanie programu szkolenia obronnego Urzędu Miasta Luboń
b.opracowanie planu szkolenia obronnego w Urzędzie Miasta na dany rok
c.opracowywanie dokumentacji, ćwiczeń i treningów obronnych, akcji ku-rierskiej, szkolenie zespołu kierującego akcja kurierska
7.Sprawowanie nadzoru i kontroli wykonywania zadań obronnych w Urzędzie i podległych jednostkach organizacyjnych gminy.
II.OBRONA CYWILNA, ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE:
1.Prowadzenie spraw związanych z zadaniami Miasta w zakresie obrony cywilnej oraz zarządzania kryzysowego.
2.Planowanie działalności w zakresie obrony cywilnej wynikającej z zarządzeń i wy-tycznych resortowych oraz według ustaleń Burmistrza Miasta.
3.Opracowywanie planu Zarządzania Kryzysowego oraz obrony cywilnej na pod-stawie wytycznych oraz według ustaleń Burmistrza Miasta i ich aktualizacja, w tym:
a.planu obrony cywilnej Miasta,
b.gminnego planu zarządzania kryzysowego,
c.planu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzy-sowych,
d.planu operacyjnego ochrony przed powodzią,
e.zaopatrzenia w wodę w warunkach specjalnych - kryzysowych,
f.planu dystrybucji preparatu ze stabilnym jodem.
4.Uczestniczenie w szkoleniach i ćwiczeniach zarządzania kryzysowego, obrony cy-wilnej.
5.Opracowywanie planu przygotowywania i zabezpieczenia ewakuacji ludności oraz uczestnictwo w prowadzeniu akcji ratunkowych.
6.Sprawowanie nadzoru nad pomieszczeniami do przechowywania sprzętu ZK, OC, p.powodziowego, dbałość o jego konserwację.
7.Przeprowadzanie inwentaryzacji sprzętu i materiałów znajdujących się w maga-zynie obrony cywilnej.
8.Organizowanie i uczestnictwo w pracach Miejskiego Zespołu Reagowania Kryzy-sowego.
9.Realizowanie zadań wynikających z podwyższania stopni alarmowych.
10.Przeprowadzanie aktualizacji przydziałów organizacyjno-mobilizacyjnych do for-macji OC, nadanie przydziałów nowym członkom.
11.Systematyczne sprawdzanie łączności telefonicznej oraz uczestnictwo w trenin-gach systemu alarmowania i łączności.
12.Realizacja zadań zawartych w aktach prawnych w sprawach zarządzania kryzy-sowego, obrony cywilnej.
III.SPRAWY PRZECIWPOŻAROWE
1.Realizacja zadań Miasta wynikających z ustawy o ochronie ppoż., ochotniczych strażach pożarnych oraz przepisów wykonawczych do tych ustaw.
2.Prowadzenie spraw finansowych w tym: sprawozdań z zaangażowania środków budżetowych, opisywanie faktur pod kątem zgodności z prawem, planem i har-monogramem finansowym, oraz przygotowywanie i rozliczanie dotacji dla OSP.
3.Współpraca z Komendą Wojewódzką i Miejską Państwowej Straży Pożarnej w Po-znaniu oraz jednostką Ochotniczej Straży Pożarnej w Luboniu.
IV.Przygotowywanie projektów umów, zarządzeń, regulaminów i uchwał niezbędnych do wykonywania zadań na danym stanowisku.
V.Prowadzenie Kancelarii materiałów niejawnych.
StPr/25/3069
data rozpoczęcia pracy od 02.01.2026
wynagrodzenie od od 5 100 PLN