Ponad miesiąc temu napisał do naszej redakcji Czytelnik, który zadał pytanie dotyczące procesu związanego z równaniem ulic.
Jeszcze kilka lat temu oprócz równiarki podczas równania ulic jeździł w zestawie walec który dodatkowo utwardzał nawierzchnię. W tej chwili pracę wykonuje tylko spychacz zasadniczo przepychając wierzchnią warstwę ziemi. Jaki jest sens takiego działania? Jakie to są koszty w skali roku? Może jednak wysypanie kruszywa lub położenie nawet używanych płyt betonowych byłoby tańsze i trwalsze? - pytał mieszkaniec (pis.oryg.).
Pytanie przekazaliśmy wówczas do Urzędu Miasta Luboń. 14 kwietnia br. otrzymaliśmy poniższą odpowiedź.
Szanowna Pani Redaktor,
W odpowiedzi na zapytanie przesłane do Redakcji Gazety Internetowej e-lubon.pl informuję, że prace związane z bieżącym utrzymaniem ulic prowadzone są w oparciu o porozumienie ze spółką Kom-Lub. Z uwagi na uwarunkowania budżetowe, umowa przewiduje prace w zakresie równania czy podsypywania ulic w intensywności 3/rok na każdej z ulic. Wspomniany walec przede wszystkim pracuje wiosną, kiedy warunki atmosferyczne są najlepsze do wykonywania prac drogowych. W kwestii kosztów informuję, że rocznie prace na wszystkich ulicach gruntowych kosztują Miasto około 400 tys. zł. Dla porównania utwardzenie płytami betonowymi ulicy Pogodnej (200 metrów) zgodnie z wartością uzyskana po procedurze przetargowej będzie kosztowało 145 983,34 zł.
Jednocześnie informuję, że w kwestii bieżącego utrzymania ulic można kontaktować się z Wydziałem Spraw Komunalnych pod numerem telefonu 61 8130 011 wew. 39 lub 46. Zgłoszenia są na bieżąco przekazywane do spółki komunalnej „Kom-Lub”.
Z poważaniem
Bartosz Wilczek
Wydział Spraw Komunalnych
Urząd Miasta Luboń
izi