Przepraszamy ale do oglądania tej strony wymagane jest włączenie JavaScript.

Katastrofy 3 ELT

Sprawy związane z sąsiadem Lubonia - lotniskiem wojskowym Poznań Krzesiny

Katastrofy 3 ELT

Postprzez paarabola » 26 lipca 2007, 12:54

Ta informacja może być nieprecyzyjna więc jeśli ktoś może to niech mnie poprawi ale wygląda na to że w zeszłym miesiącu przegapiliśmy smutną 30-tą rocznicę pewnego tragicznego wypadku pod Głuszyną. Podobno spadło tam SU-22 z dwoma pilotami na pokładzie. Zaledwie 1.500 m od pasa startowego.
O tym, że było to SU można było przeczytać jeszcze kilka lat temu na starej tablicy bo na nowej już tej informacji nie ma.
A wygląda to teraz tak:
Załączniki
Zdjęcie011.jpg
Zdjęcie012.jpg

pozdrawiam Robert

Avatar użytkownika
paarabola
 
Posty: 1717
Dołączył(a): 13 stycznia 2006, 02:41
Lokalizacja: 3 Maja

Postprzez Maniek » 26 lipca 2007, 17:03

Wypadków na Krzesinach było naprawdę dużo. Ostatni chyba w połowie lat 90tych, kiedy to podczas nocnych lotów Mig 21 po prostu się rozbił - prawdopodobnie zgasło podświetlanie przyrządów i pilot nawet nie wiedział że leci w kierunku ziemi. Dwóch moich kolegów nie miało ojców. O ile dobrze pamiętam w latach 91-95 na pewno zginęło 2 pilotów.
Maniek
 
Posty: 213
Dołączył(a): 5 maja 2006, 07:52
Lokalizacja: Luboń - East End

Postprzez paarabola » 26 lipca 2007, 19:50

Jeszcze może coś z 1952 r.
Choć podobno nie dotyczy Krzesin
http://www.glos.com/index.php?ida=2703

pozdrawiam Robert

Avatar użytkownika
paarabola
 
Posty: 1717
Dołączył(a): 13 stycznia 2006, 02:41
Lokalizacja: 3 Maja

Postprzez admin » 3 sierpnia 2007, 22:14

Trochę poszukałem:
  • trzy katastrof lotniczych w 1958 roku (wtedy to było jeszcze 62plm, nie 3elt)
  • 20.11.1963 lub 29.11.1963 doszło do pierwszego wypadku z udziałem tego samolotu (MIG-21), gdy podczas lądowania zderzyły się dwie maszyny.
  • 23.02.1966 - MiG-21 F-13
  • 24.021969, bezpośrednio po starcie rozbił się, na skutek awarii silnika MiG z Poznania
  • 07.07.1976 - (lub w 1977) - MiG-21US - w katastrofie w okolicach lotniska zginął m.in. ówczesny dowódca 62plm.
  • 21.12.1983 - MiG-21PFM
  • 20.11.1992, godz 19:42 - Pilot wystartował na Mig-21PFM do lotu szkolnego w nocnych trudnych warunkach atmosferycznych. W czasie startu nastąpiła awaria oświetlenia sztucznego horyzontu o czym pilot zameldował na ziemię. Samolot wszedł w chmury gdzie pilot stracił orientację przestrzenną i doprowadził do zderzenia z ziemią. Nie podjął próby katapultowania. Samolot rzeczywiście wbił się w ziemię tworząc dużych rozmiarów lej. Wypadek miał miejsce nieopodal Palędzia.


Informacje zebrane ze stron:
http://3elt.internetdsl.pl/historia.html
http://www.lotnictwobyfox.website.pl/mig-21.htm
http://forum.3elt.com
http://www.ejection-history.org.uk/Airc ... MiG-21.htm
http://209.85.129.104/search?q=cache:6c ... cd=4&gl=pl

Pewnie o jakichś zapomniałem.

W sumie nie była to katastrofa ale warto wspomnieć o tym, że 08 lipca 2005, około godz. 12:30 miało miejsce awaryjne lądowanie F18 ze schowanym podwoziem i płonącym silnikiem.
Avatar użytkownika
admin
Administrator
 
Posty: 1875
Dołączył(a): 12 stycznia 2006, 00:08

Postprzez admin » 20 sierpnia 2007, 22:32

W ramach śledzenia innych źródeł informacji o 3elt - taka mała ciekawostka:
[email protected] napisał(a):No to jeszcze pozostała ostatnia para. Czekamy na nią, zgłosiła się już do wieży i... nagle ni stąd ni z owąd nad pasem wyrastają dwa efy lecące gdzieś z północy! Zrobiły nawrót gdzieś nad Głuszyną i siadały od razu na pasie jeden za drugim. Pierwszy skołował najkrótszą drogą z pasa do hangarów. Drugi pokulał się nieco dalej i ku mojemu zdziwieniu skręcił z pasa na północ w drogę kołowania. Myślę sobie przejedzie do hangarów przed płotem – specjalnie dla mnie! Razz A tu nic! Odjechał na pewną odległość od pasa i... stanął! Shocked
Ja patrzę, a od CPPSu ciągnie cała kolejka samochodów! Shocked A ef stoi. Podjeżdżają: z 4-5 wozów strażackich i jeszcze kilka jakiś innych. Ustawiają się wokół efa, zaczynają się gramolić. A na skanerku cisza. Wysiadła jakaś gromada strażaków, na przedzie jakiś specjalny w całym białym skafandrze (spodziewają się skażenia czy ufo? Razz Very Happy). Ciągną węże, obchodzą efa z róznych stron. Najgorsze, że to wszystko (szczegóły) widziałem jedynie na podglądzie zdjęć z aparatu, bo na mój wzrok to za daleko, a lornetka została w domu... Sad W końcu odezwali się strażacy do pilota na częstotliwości wieży. Ale on nic!... Shocked Myślę sobie co się z gościem dzieje?! Ale po jakiejś chwili odezwała się wieża. Wymieniała krótką korespondecję głosową z pilotem po angielsku i kazała mu wyłączyć silnik i otworzyć osłonę kabiny. Po chwili faktycznie silnik zgasł i osłona się podniosła. Na zdjęciach wypatrzyłem, że jakiś strażak wpakował się na drabince do pilota. Ten, po chwili musiał wysiąść i chyba odporowadzili go do samochodu. Pewnie albo coś było z gościem nie tak, albo taka procedura... Chwilę to trwało, ekipa obejrzała jeszcze stojący samolot. A po tym Ford wziął go na hol i odholował powoli (m.in. tuż przed płotem) do strefy hangarów. Za nimi jechała jedna straż. A reszta się powoli rozjechała. Ef zniknął za krzakami i... koniec sensacji! Razz

Maniek jak myślisz awaria czy ćwiczenia ?
Z innej beczki - kolesie mają zdrowie, żeby tak biegać pod lotnisko i strzelać fotki :)
http://forum.3elt.com/viewtopic.php?p=26979#26979
Avatar użytkownika
admin
Administrator
 
Posty: 1875
Dołączył(a): 12 stycznia 2006, 00:08

Postprzez Maniek » 21 sierpnia 2007, 08:35

Trudno powiedzieć - drobne techniczne problemy mają podobno non stop - podatnicy oszaleliby gdyby wiedzieli ile poszło na części już (to wiem z drugiej ręki ale idzie w setki mln $ już, ale to tylko plotka z lotniska)

A żartując - raczej wygląda to na ostrego kaca po polskiej wódce.... ;)
Maniek
 
Posty: 213
Dołączył(a): 5 maja 2006, 07:52
Lokalizacja: Luboń - East End

Postprzez SARL » 21 sierpnia 2007, 16:24

Po pierwsze - 30 lat temu samoloty Su-22 nie były użytkowane w Polsce więc plota o katastrofie Su-22 na Krzesinach przed 30-stu laty - bujda na kółkach.
Po drugie - sprawa opisana na forum 3 elt to nic innego jak ćwiczenia, które są przeprowadzane b. często aby w razie jakiegokolwiek zagrożenia nie było niespodzianek, zagrożenie to hydrazyna, po to skafandry i inne zabezpieczenia.
F-16 ? No problem :)
Avatar użytkownika
SARL
 
Posty: 94
Dołączył(a): 30 marca 2007, 14:10
Lokalizacja: Luboń NCL JP II

Postprzez admin » 21 sierpnia 2007, 16:39

SARL napisał(a):Po pierwsze - 30 lat temu samoloty Su-22 nie były użytkowane w Polsce więc plota o katastrofie Su-22 na Krzesinach przed 30-stu laty - bujda na kółkach.

Katastrofa była - bujda to Su-22, przeoczyłem - Su22 weszły do służby w Polsce w okolicach 1982-1983.
Pomnik upamiętnia śmierć ppłk pil. Romualda REJEWSKIEGO (ówczesny dowódca bazy - 62plm) i ppłk pil. Antoniego BABKIEWICZA - rozbili się w MiG-21US
Avatar użytkownika
admin
Administrator
 
Posty: 1875
Dołączył(a): 12 stycznia 2006, 00:08

Postprzez syrenka » 25 września 2007, 11:49

Dzisiaj kolejny wypadek samolotu wojskowego w Wielkopolsce.

Wojskowy dwuosobowy samolot szkoleniowy spadł w okolicach miejscowości Jasień koło Czempinia. Do wypadku doszło ok. godz. 11.20. Była to włoska maszyna szkolno-bojowa typu AMX, która uczestniczyła w ćwiczeniach "Italian Dancer".

Według wstępnych informacji nikomu nic się nie stało. Piloci zdążyli się katapultować. Jak powiedział PAP rzecznik Powietrznych Sił Zbrojnych mjr Wiesław Grzegorzewski, z bazy lotniczej w podpoznańskich Krzesinach wyruszyła już grupa poszukiwawczo-ratownicza.


Źródło: Gazeta Wyborcza Poznań

Dodam tylko, że manewry "Italian Dancer" odbywają się w Powidzu.
syrenka
 
Posty: 5632
Dołączył(a): 13 stycznia 2006, 01:13
Lokalizacja: Luboń

Postprzez pawlok » 25 września 2007, 19:07

syrenka napisał(a):Wojskowy dwuosobowy samolot szkoleniowy spadł w okolicach miejscowości Jasień koło Czempinia. Do wypadku doszło ok. godz. 11.20. Była to włoska maszyna szkolno-bojowa typu AMX, która uczestniczyła w ćwiczeniach "Italian Dancer".


Własnie w teleskopie widziałem material - no coz kwestia czasu az ktoryś z jastrzebi spadnie- bład ludzki tudzież awaria maszyny...
Pawlok
pawlok
 
Posty: 7676
Dołączył(a): 12 kwietnia 2006, 20:00
Lokalizacja: juz tylko częściowo Żabikowo

Postprzez syrenka » 23 stycznia 2008, 20:50

Kolejna tragiczna informacja:

Samolot CASA z 10 osobami na pokładzie rozbił się podchodząc do lądowania na Pomorzu Zachodnim - informuje TVN 24. Informację o katastrofie samolotu potwierdził oficer dyżurny lotniska w Mirosławcu mjr. Bogdan Ziółkowski. Oficer nie chce potwierdzić liczby osób na pokładzie.(...)
Do katastrofy doszło o godzinie 18.50 - powiedział oficer dyżurny lotniska. Samolot leciał z Warszawy przez Powidz, Krzesiny do Mirosławca. Spadł do lasu przy podchodzeniu do lądowania. Doszło do pożaru. Na razie nie wiadomo nic o ofiarach.


Więcej tutaj.

Jak na ironię wracali z konferencji nt bezpieczeństwa lotów...

I strach pomyśleć, co by było, gdyby zdarzyło się to w pobliżu Krzesin.
syrenka
 
Posty: 5632
Dołączył(a): 13 stycznia 2006, 01:13
Lokalizacja: Luboń

Postprzez orwell » 24 stycznia 2008, 01:52

Gazeta Dziennik z uporem maniaka pisze

"Samolot leciał z Warszawy przez podpoznańskie Krzesiny do Mirosławca. Następnym przystankiem miał być Świdwin w Zachodniopomorskiem, potem Kraków. Maszyna rozwoziła uczestników konferencji do domów."

http://www.dziennik.pl/wydarzenia/artic ... ywego.html
„na kursie i na ścieżce”
„państwo zdało egzamin”
Avatar użytkownika
orwell
 
Posty: 638
Dołączył(a): 13 lipca 2007, 22:16
Lokalizacja: Żabikowo

Postprzez pawlok » 24 stycznia 2008, 19:07

Az strach sie bac:
"W czasie kiedy lądował samolot system naprowadzania ILS na lotnisku w Mirosławcu, nie działał właściwie"
Całość tu:
http://wiadomosci.onet.pl/1679731,11,item.html
Pawlok
pawlok
 
Posty: 7676
Dołączył(a): 12 kwietnia 2006, 20:00
Lokalizacja: juz tylko częściowo Żabikowo

Re: Katastrofy 3 ELT

Postprzez jurek » 8 września 2017, 14:33

W latach 1975 do 1977 byłem w jednostce woj. na Krzesinach. Pamiętam, że w 1976 było to chyba latem wysłano nasz oddział Eskadra Techniczna do lasu na miejsce katastrofy gdzie zbieraliśmy pozostałości po Migu. Do dziś pamiętam ścięte skrzydłami samolotu sosny pod skosem.
jurek
 


Powrót do Strefa lotów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron

Telefon interwencyjny
i kontakt z redakcją
 
501 295 785

redakcjaate-lubon [dot] pl

Ogłoszenia drobne

  • Inne
    Hipotetrapia
  • Dam pracę
    Pracownik centrum obsługi telefonicznej 40.46
  • Inne
    Korepetycje
  • Inne
    Kolizja wiadukt Luboń/A2
  • Dam pracę
    Strażnik - pracownik ochrony, Poznań-Wilda
  • Inne
    Zagubiony portfel - dokumenty
  • Dam pracę
    osoba do roli św. Mikołaja
  • Dam pracę
    Stacja paliw zatrudni