Przepraszamy ale do oglądania tej strony wymagane jest włączenie JavaScript.

Osiedlową uliczką pod prąd

Uliczka pomiędzy blokami Lubonianki od kilku tygodni jest powodem sąsiedzkich kłótni. Chodzi tu o równoległą do ulicy Źródlanej wąską drogę pomiędzy blokami z adresem Źródlana 4, 6, 8 i garażami, która jest na tyle wąska, że potrzebne było wprowadzenie zakazu wjazdu od strony Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej. Na domiar złego, po obu stronach parkują swoje samochody, również dostawcze, mieszkańcy tych bloków, co dodatkowo utrudnia poruszanie się pojazdami w tym miejscu. Niestety wielu kierowców nie zważa na jednokierunkowość i jeździ pod prąd.

Jeden z mieszkańców bloku nr 4 postanowił walczyć z takimi piratami: wzywał Straż Miejską i Policję, a nawet próbował wyjaśniać osobiście kierowcy jakie wykroczenie ten popełnia. Skończyło się na kłótni.

Inny mieszkaniec napisał list do naszej redakcji:

"Chciałbym napomknąć o irytującym mnie temacie ruchu pojazdów na ulicy Źródlanej, przede wszystkim na jej jednokierunkowym odcinku. Mimo oznakowania o drodze jednokierunkowej (znaki D-3 i B-1), cały czas odbywa się ruch dwukierunkowy.
Kierowcy nie mogą nadrobić drogi ulicą Osiedlową i niestety muszą jeździć pod prąd.
Jeżdżą tak nie tylko ludzie mieszkający na Sikorskiego, jadący skrótem, lecz także mieszkańcy Źródlanej, parkujący pod blokiem (wystarczy przejść pod blokiem 6 i 4, widać kto i jak wjechał na miejsce postojowe). Szczerze mówiąc miarka się przebrała bodajże w piątek 09.07.2010, kiedy to nawet radiowóz naszej kochanej policji pomknął pod prąd w/w odcinkiem Źródlanej oraz odcinkiem łączącym Źródlaną z Osiedlową.
Na końcu pragnę powrócić do oznakowania przedmiotowego odcinka ulicy Źródlanej. Jak już wspominałem znaki D-3 i B-1 są ustawione jak najbardziej prawidłowo, jednakże połączenie znaków: B-35, D-18 i T-30i, jest wg mnie błędne. Jak można zakazywać parkowania znakiem B-35, a poniżej informować o parkingu (D-18) z parkowaniem wzdłuż krawężnika (T-30i) - możliwe jest łączenie tych znaków jedynie gdy parkowanie odbywa się np. na poboczu, w zatoce lub na chodniku, ale nigdy na jezdni. Niestety p. Nowacki z Lubonianki skwitował uwagę tylko stwierdzeniem, że policja zaakceptowała projekt oznakowania.
Niestety jest druga strona medalu - polskie prawo. Jeżeli wspomniane wyżej ulice są ulicami wewnętrznymi - w zarządzaniu tylko Lubonianki, to kierowcy mogą spokojnie jeździć pod prąd i parkować jak chcą, bo policja w takim wypadku raczej za wiele nie może (smutna rzeczywistość - policja biedna jest a pieniądze leżą na ulicy)
".

Jak mówi Pani Wanda: "pal licho, że sobie jeżdżą pod prąd, ale jak oni (kierowcy) gnają szybko! Tu kiedyś dojdzie do wypadku". I rzeczywiście, spora część kierowców jeździ tą uliczką bardzo szybko, a należy zauważyć, że tuż obok znajduje się plac zabaw, a uliczką i chodnikiem jeżdżą dzieci na rowerkach. Zaparkowane przy chodniku auta ograniczają widoczność pieszych, szczególnie dzieci, które przy swoim niskim wzroście nie są widoczne dla pędzącego samochodu.

Natomiast Pani Katarzyna opowiada, że była świadkiem jak jeden z doręczycieli firmy kurierskiej jadąc szybko, zahaczył o lusterko zaparkowanego wzdłuż ulicy "dostawczaka", po czym nawet nie zwolnił by sprawdzić co się stało, tylko pognał dalej.

Wydaje się, że jedynym skutecznym sposobem na uspokojenie ruchu w tym miejscu, będzie instalacja progów spowalniających, nazywanych przez kierowców "łamaczami resorów".

Kalina Kelma

fot.: 

Kalina Kelma

Odpowiedzi

Bardzo subiektywne spojrzenie jest wyrażone w artykule.
A patrząc na to inaczej wystarczyłoby żeby urbaniści projektujący ten kawałek Lubonianki pomyśleli.
Czyli pas drogowy szerszy o 3 metry (ruch dwukierunkowy) i zapewnione miejsca parkingowe po obu stronach uliczki.
Zdjęcie idealnie pokazuje sytuacje za wąsko, za mało miejsc parkingowych, bardzo wąski pas zieleni przed blokami..
No ale także efektywne rozwiązanie dla komfortu życia mieszkańców byłoby niezgodne z wizja zagęszczania za wszelką cenę czyli zyskiem..
Tylko zyskiem dla kogo ? - co zyskuje lokator lubonianki dzięki kolejnym zagęszczającym blokom ?
Skoro jest osiedle które funkcjonuje na danym terenie to w jakim celu się je zagęszcza zabudową zamiast realizować tereny zielone i miejsca rekreacji?
W przypadku developerskiej zabudowy odpowiedź jest prosta liczy się tylko zysk a nie dobro mieszkańców, a tu... ?
Pawlok

http://www.flickr.com/photos/pawlok/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/tobimadom/" onclick="window.open(this.href);return false;

Przypominam, że aktualnie buduje się bloki, przy których na każde mieszkanie przypada 1,5 miejsca parkingowego. Obecnie zaczynają jednak przeważać rodziny, które mają już po 2 auta (jedno służbowe) i na dodatek każdy chce mieć swój samochód pod oknem, bo tak jest bliżej i bezpieczniej.

Ale problem polega raczej na szybkiej jeździe.

Nie dalej jak miesiąc temu na Źródlanej, pędzący fiat potrącił dziecko jadące na rowerze. Chłopiec doznał poważnych obrażeń głowy.

[url=http://kalina.kelma.pl][color=#777777]Kalina.Kelma.pl[/color][/url]

A co szkodzi na przeszkodzie spółdzielni czyli wydawać by się mogło tworowi nie nastawionemu tylko na zysk by obrać sensowny współczynnik co najmniej 2,5 miejsca parkingowego na mieszkanie + dodatkowe miejsca w przypadku lokali użytkowych?
Możesz podać jakie to badania mówią o jednym aucie służbowym w rodzinach posiadających dwa auta ?:-) Hmm ile to ja znam rodzin z więcej niż z jednym autem prywatnym :-)
Skoro jest niebezpiecznie to może zamiast dogęszczania - spółdzielnia zrobiłaby cywilizowane nowoczesne parkingi strzeżone ?
Po prostu mamy do czynienie tutaj z urbanistycznym brakiem wyobraźni. Można powiedzieć że Lubonianka skutecznie powiela politykę Lubonia.

Pawlok

http://www.flickr.com/photos/pawlok/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/tobimadom/" onclick="window.open(this.href);return false;

Z parkingów nie wyciągną tyle kasy co z mieszkań, proste.
Kostek

Pozdrawiam
Kostek
Problem z komputerem? -> www.twojserwisit.pl

Miejsca parkingowe są, ale wtedy nie widać zaparkowanego auta z okna mieszkania i trzeba kawałek dalej iść :)

[url=http://kalina.kelma.pl][color=#777777]Kalina.Kelma.pl[/color][/url]

A to swoją drogą. Śmiać mi się chce z ludzi, którzy potrafią kwadrans jeździć dookoła bloku szukając miejsca przed klatką, gdy w tym samym czasie 30m dalej są wolne miejsca na parkingu.
Kostek

Pozdrawiam
Kostek
Problem z komputerem? -> www.twojserwisit.pl

Analogicznie jest na parkingach przed marketami- jeżdżą, jeżdżą, aby znaleźć wolne miejsce jak najbliżej wejścia- benzyna leci, kasa leci, spaliny lecą. W tym czasie zdążyliby zaparkować kawałek dalej, wejść do sklepu i już zacząć zakupy.

 

A to już zagadnienie dla psychiatrów.
Tak wszechobecna chęć posiadaczy blachosmrodów do zaparkowania jak najbliżej celu - nieważny chodnik, trawnik...trzeba podjechać jak najbliżej....
Zawsze się zastanawiam po co i budze zdziwienie gdy czasami mówię a ja stoje tam.... - tak daleko ?
Choć w tym przypadku byłaby prosta rada - budowa przez spółdzielnie bloków z garażami/miejscami postojowymi w murach budynku w liczbie co najmniej 1miejsce postojowe na 1 mieszkanie...ale to znowu zadanei dla urbanistów z otwartymi umysłami ...

Pawlok

http://www.flickr.com/photos/pawlok/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/tobimadom/" onclick="window.open(this.href);return false;

Skoro tak często odbywa się tam jazda pod prąd, to będę odwiedzał to miejsce. Mam parę rzeczy do zrobienia w przedniej części autka mego, niech płaci sprawca ze swojego OC.

[url]http://www.jrm.art.pl/[/url]

Ciekawe, czy te 3 pierwsze pojazdy widoczne na zdjęciu nr 2, wjechały prawidłowo od drugiej strony aby tu zaparkować? Raczej nie ;-)

 

Telefon interwencyjny
i kontakt z redakcją
 
501 295 785

redakcjaate-lubon [dot] pl

Ogłoszenia drobne

  • Dam pracę
    Praca
  • Inne
    Znaleziono klucze od samochodu
  • Inne
    Zgubiłam złoty kolczyk
  • Dam pracę
    Оператор продукції
  • Dam pracę
    Operator wózka widłowego