Przepraszamy ale do oglądania tej strony wymagane jest włączenie JavaScript.

Kiedy on zniknie?

W Luboniu pozostały już tylko 2 przejazdy kolejowe kategorii D (oznaczone jedynie znakami drogowymi). Pierwszy z nich znajduje się przy skrzyżowaniu ul. Armii Poznań i ul. 3-go Maja (zdjęcie 1-2), natomiast drugi przy ul. Armii Poznań i ul. Romana Maya. Trzeci przejazd (na ul. Dworcowej) został już jakiś czas temu usunięty. Istnienie toru prowadzącego do Zakładów Chemicznych jest jak najbardziej uzasadnione w przeciwieństwie do tego drugiego już od dawna nieużywanego, zarośniętego, psującego zawieszenie przejeżdżających pojazdów.

Idąc torowiskiem od torów głównych (Poznań-Mosina) w kierunku skrzyżowania ul. Armii Poznań i ul. 3-go Maja widzimy, że tor jest coraz bardziej zarośnięty, zasypany piachem (zdjęcie 3-5). Na samym skrzyżowaniu tor nieśmiało wychodzi spod tej warstwy „zarostu” (zdjęcie 6), przechodzi na drugą stronę, gdzie o dziwo kończy się (zdjęcie 7). Już przed bramą terenu byłych Zakładów Ziemniaczanych (na płocie widnieje tabliczka „teren do wynajęcia”) można zauważyć, że tor został ucięty (zdjęcie 8-9) i usunięty z tego terenu, gdzie widocznie przestał już być potrzebny (a ciągnął się dawniej jeszcze kilkaset metrów równolegle do ul. Armii Poznań).

Właściciel terenu stwierdził nieprzydatność torowiska, ale czemu nikt tej nieprzydatności nie stwierdził w miejscu przecięcia z ul. Armii Poznań?

Tor przechodzący przez jezdnię w niektórych miejscach wystaje ponad poziom jezdni, w niektórych miejscach rusza się (co jest czasem słyszalne podczas przejeżdżania samochodu), a nawierzchnia w sąsiedztwie toru jest uszkodzona i połatana (zdjęcie 10-14). Takie rewelacje negatywnie wpływają na zawieszenie pojazdów i stan opon. Na zdjęciach 15 i 16  możemy zobaczyć jak podskakuje na kilka centymetrów nad nawierzchnię samochód  przejeżdżający przed tor. Natomiast na zdjęciach 17-21 widzimy do jakiego zniekształcenia opon dochodzi podczas przejazdu.

Rafał Wojtyniak

 

fot.: 

Rafał Wojtyniak

Odpowiedzi

Tory zawsze były pomocne w tym miejscu. Często zasypiam w autobusie i gdy potrzęsie to się budzę i wysiadam na właściwym przystanku ;-)

[url=http://runbobrun.eu]Run Bob! Run![/url]

"...Właściciel terenu stwierdził nieprzydatność torowiska, ale czemu nikt tej nieprzydatności nie stwierdził w miejscu przecięcia z ul. Armii Poznań? .."
Właściciel terenu czyli ?
Gdyby ten teren został docelowo rozsądnir zagospodarowany to tory to byłoby złoto....
Pawlok

http://www.flickr.com/photos/pawlok/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/tobimadom/" onclick="window.open(this.href);return false;

No tak dokładnej dokumentacji fotograficznej przejazdu kolejowego i sposobu przejeżdżania przezeń różnych typów pojazdów nie widziałem dawno. Brawo, panie redaktorze śledczy! ;) Ciekawe co się stało z artykułem o pewnym krewkim panu z bloku przy ul. ŹRODLANEJ ? :)

"Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia nie obleka tego faktu w słowa."

Dragstedh, artykuł nadal widnieje, tylko automatycznie przesunął się niżej/na kolejną stronę.

[url=http://kalina.kelma.pl][color=#777777]Kalina.Kelma.pl[/color][/url]

Jeszcze nie tak dawno byłam świadkiem, jak pociąg wjeżdżał na bocznicę przy skrzyżowaniu Armii Poznań i R. Maya. Czyli istnieje tam jeszcze jakieś szczątkowe kolejowe życie. Ruch zatrzymali wtedy pracownicy kolei, by pociąg bezpiecznie przejechał.

"... Armii Poznań i R. Maya ..."? - tam przecież są regularnie dostarczane towary do Zakładów Chemicznych.

 

No i bardzo dobrze! Nie zawalają dróg ciężkimi TIRami.

tak, tak, ... tyle, że my tu rozmawiamy o przydatności i dalszych losach toru Armii Poznań /3 maja a nie Armii Poznań / R. Maya ;-)

 

Telefon interwencyjny
i kontakt z redakcją
 
501 295 785

redakcjaate-lubon [dot] pl

Ogłoszenia drobne

  • Dam pracę
    Praca
  • Inne
    Znaleziono klucze od samochodu
  • Inne
    Zgubiłam złoty kolczyk
  • Dam pracę
    Оператор продукції
  • Dam pracę
    Operator wózka widłowego