Przepraszamy ale do oglądania tej strony wymagane jest włączenie JavaScript.

Nowoczesny węzeł komunikacyjny w Łęczycy

Koniec korków i objazdów na ważnej trasie z Mosiny do Poznania. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. we wtorek 17 października włączyły do ruchu nowoczesny węzeł komunikacyjny w Łęczycy. Bezkolizyjny węzeł drogowo-kolejowy w Łęczycy - jedna z najważniejszych inwestycji drogowo-kolejowych w regionie- powstała w ramach modernizacji linii kolejowej E59 na odcinku Czempiń – Poznań. PLK zastąpiły nowoczesnym dwupoziomowym skrzyżowaniem dotychczasowy przejazd drogowo-kolejowy. Wyższy poziom bezpieczeństwa zapewniono w ruchu kolejowym i drogowym. Wybudowano w ciągu drogi wojewódzkiej nr 430 dwa nowe wiadukty drogowe oraz odcinek drogi. Nowoczesny węzeł komunikacyjny już uławia ruch. Wykonawca kończy jeszcze prace przy wiadukcie oraz ma wyłączyć z eksploatacji przejazd kolejowo – drogowy.

Kierowcy nad torami

Ruch samochodowy po drodze wojewódzkiej poprowadzony został dwoma wiaduktami. Przeprawa drogowa nad torami umożliwia bezkolizyjną komunikację drogą wojewódzką ul. Krętą między Łęczycą a Luboniem. Nowe rondo zapewni kierowcom możliwość wjazdu na drogę wojewódzką przebiegającą nad linią kolejową E59 oraz wjazd w ul. Krętą. Tędy poprowadzony został nowy, kilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 430, gwarantujący płynny ruch na trasie Poznań – Mosina. Powstała także zatoczka autobusowa, bezkolizyjna ścieżka rowerowa oraz chodniki.

Nowe wiadukty: bezpieczniej na torach i drogach

Powstałe w Łęczycy dwupoziomowe skrzyżowanie jest jednym z trzech bezkolizyjnych obiektów budowanych w ramach modernizacji linii E59 na odcinku Czempiń – Poznań. Szybki i bezkolizyjny przejazd pociągów i samochodów umożliwił już obiekt w Poznaniu Dębcu. Nowe skrzyżowanie otwarto w grudniu ubiegłego roku. W miejscu przejazdu kolejowo-drogowego są dwa wiadukty kolejowe. Ruch drogowy odbywa się nowym tunelem w ciągu ulicy Czechosłowackiej.

Od listopada kierowcy skorzystają też z bezkolizyjnego skrzyżowania na ulicy Śremskiej w Mosinie. 

***

Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, Etap III, odcinek Czempiń – Poznań” (Faza II). Jej koszt to około 428,2 mln zł, z czego ok 320,8 mln zł stanowią środki z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Koszt całej modernizacji odcinka Poznań - Czempiń (Faza I i II) to ok. 808,9 mln zł, z czego przeszło 586,6 mln zł stanowią fundusze unijne.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Odpowiedzi

Witam, artykul powinien brzmiec koniec korkow w tym miejscu. Zamkniecie przejazdu kolejowego przy ulicy romana maya powoduje jeszcze wieksze korki gdyz wszyscy czekaja na przejazd przy przejezdzie kolejowym przy ulicy fabrycznej co powoduje zablokowanie calej ulicy i brak przejazdu. Po co taki wiadukt jak kilometr dalej stoi sie w wiekszym korku i nie mozna tego ominac.

Dotychczas szlaban w Lasku regulował nieco ruch. Teraz całe Puszczykowo i Mosina szybko dojadą do świateł na skrzyżowaniu Armii Poznań i Powstańców Wielkopolskich. Jeszcze ten wiadukt przeklniemy. On nie jest dla Lubonia tylko dla dalszych miejscowości.
Zupełnie jak ten super wjazd dębiecki na A2.

 

Wschodnia zaniedbana cześć Lasku teraz bardziej odizolowana od reszty Lubonia.

Wiadukt super , ale czy na pewno zagwarantuje on płynny przejazd Poznań - Mosina - wątpię . Światła w Łęczycy zrobią swoje i obawiam się , że nie raz korek samochodów jadących w stronę Mosiny będzie się zaczynał już na wiadukcie:-(

To jedzcie as obie do tej Mosiny przez Kórnik jajcWam nie pasuje.

Dobrze, że jest wiadukt, ale brakuje prawo i lewo skrętów przy skrzyżowaniu Armii Poznań i Romana Maya i tym obecnie zamkniętym przejeździe. Tam jest sporo miejsca.

Władze Lubonia do roboty. Czas się przebudzić.

Swietnie, że wiadukt wreszcie powstał. Dziwi mnie jednak fakt, że podczas remontu trasy kolejowej Luboń nie wykorzystał czasu by porobić lewoskręty przy dwóch kolejnych przejazdach. Teraz korek będzie w samym mieście. W drugą stronę, swiatła w Łęczycy - uważam, że powinny zostać testowo wyłączone na jakiś okres żeby sprawdzić czy nie będzie bez nich lepiej.

Zgadzam się z przedmówcami - sytuacja na ul. Armii Poznań jest beznadziejna, codziennie robi się gigantyczny zator od wspomnianego wiaduktu aż po przejazd przy ul. Fabrycznej. Jaki jest sens wydawania kilkudziesięciu milionów złotych na wiadukt skoro powstaje korek 2km dalej? Przejazd przy ul. R.Maya powinien być natychmiast otworzony, został zresztą zmodernizowany (nowe rogatki itp).

Jedźcie sobie do tej Mosiny ,Puszczykowa i innych wsi przez Kórnik ,nie musicie jeździć przez nasz ukochany Luboń.

Ty to faktycznie typowym Jasiem jesteś. Nikt nie narzeka na to, że wiadukt powstał, tylko wskazywanie są ewentualne przyczyny powstawania korków pomimo nowego wiaduktu.

A czy przejście przy przejeździe kolejowym przy Krętej jest otwarte dla pieszych ?

Telefon interwencyjny
i kontakt z redakcją
 
501 295 785

redakcjaate-lubon [dot] pl

Ogłoszenia drobne

  • Inne
    Hipotetrapia
  • Dam pracę
    Pracownik centrum obsługi telefonicznej 40.46
  • Inne
    Korepetycje
  • Inne
    Kolizja wiadukt Luboń/A2
  • Dam pracę
    Strażnik - pracownik ochrony, Poznań-Wilda
  • Inne
    Zagubiony portfel - dokumenty
  • Dam pracę
    osoba do roli św. Mikołaja
  • Dam pracę
    Stacja paliw zatrudni