Przepraszamy ale do oglądania tej strony wymagane jest włączenie JavaScript.

Problem z prądem w Lasku - listy do redakcji i odpowiedź z UML

Do naszej redakcji na początku października dotarły listy od Czytelników, w których poruszają kwestie dostawy energii elektrycznej w rejonie Lasku. Sprawę przekazaliśmy do Urzędu Miasta Luboń. Poniżej publikujemy zapytania Czytelników oraz odpowiedź z Urzędu Miasta Luboń.

Szanowni Państwo! Pisałem (18 i 25 grudnia 2016) o przerwach w dostawie energii elektrycznej w Lasku. W czerwcu tego roku inny mieszkaniec Lubonia ponowił moje pytania. Otrzymał odpowiedź z Urzędu. Oczywiście Operator uważa że wszystko jest w porządku. Sądzę jednak, że niestety nie. W dniu wczorajszym wystąpiła kolejna przerwa. Był oczywiście bardzo silny wiatr który wyrządził wiele szkód w wielu rejonach Polski. Rozumiem, że takie sytuacje mogą spowodować awarie sieci elektrycznej. Zastanawiam się tylko, dlaczego zawsze to się zdarza w południowej części Lubonia i w tej okolicy w Wirach, a inne dzielnice Miasta są nadal oświetlone ??? Mogę to wyraźnie zaobserwować np. patrząc w kierunku ul. Armii Poznań. Coś chyba jest nie tak z zasilaniem tej okolicy! Bardzo proszę o kolejną interwencję u Operatora. Wiem, że każdy odbiorca prądu ma osobną umowę z Operatorem, ale Władze Samorządu Lokalnego w takich sytuacjach mających wpływ na dużą część miasta mogą chyba występować w imieniu swoich mieszkańców? - pyta za pośrednictwem naszej gazety pan Karol.

Mijają kolejne 3 miesiące od czasu kiedy podobno miasto zwróciło się do Enei w kwestii wyłączeń prądu w Lasku i ciągle cisza. Wczoraj (05.10.2017) w wyniku wichury Lasek znowu został pozbawiony energii podczas gdy reszta Lubonia pławiła się w światłości. Twierdzenie UeMeLa (kimkolwiek jest) że Luboń nie jest stroną w umowie podczas gdy awarie dotykają regularnie dużą część miasta jest lekceważeniem mieszkańców i odbieram je jako komunikat: radź sobie sam - pisze pan Piotr.

Dzisiaj otrzymaliśmy odpowiedź z Urzędu Miasta Luboń.

W nawiązaniu do pytania dotyczącego dostaw energii elektrycznej, uprzejmie informuję, iż w związku z licznymi sygnałami od mieszkańców, Burmistrz Miasta Luboń wystosował pismo do firmy Enea Operator w sprawie przerw w dostawie prądu w rejonie Lubonia – Lasek, z prośbą o zbadanie stanu technicznego infrastruktury oraz kroki podjęte by zminimalizować aktualne problemy. W sierpniu bieżącego roku, otrzymaliśmy odpowiedź, że zdiagnozowano problemy techniczne powodujące awarie w zasilaniu tego rejonu Lubonia, które zostały usunięte a także trwają aktualnie prace nad polepszeniem niezawodności dostawy energii a zakończenie tych prac planowane jest do końca 2017 roku.

UML

Izabella Chodorowska

Odpowiedzi

Zakończenie prac zaplanowano do końca2017. Prosze powiadomić mieszkańców gdzie można kupić karbit, nafte i lampy do tych śrotków bo dostawca nie może poradzić sobie z prądem.

Czy dobrze rozumiem że dopiero teraz Burmistrz wystosowała pismo do Enei?

Telefon interwencyjny
i kontakt z redakcją
 
501 295 785

redakcjaate-lubon [dot] pl

Ogłoszenia drobne

  • Inne
    Hipotetrapia
  • Dam pracę
    Pracownik centrum obsługi telefonicznej 40.46
  • Inne
    Korepetycje
  • Inne
    Kolizja wiadukt Luboń/A2
  • Dam pracę
    Strażnik - pracownik ochrony, Poznań-Wilda
  • Inne
    Zagubiony portfel - dokumenty
  • Dam pracę
    osoba do roli św. Mikołaja
  • Dam pracę
    Stacja paliw zatrudni