Przepraszamy ale do oglądania tej strony wymagane jest włączenie JavaScript.

Nowa organizacja ruchu na ulicy Dworcowej, Grzybowej i Ogrodowej - list do redakcji [odpowiedź z UML]

Kilka dni temu do naszej redakcji napisał Mieszkaniec, który zwracał uwagę na organizację ruchu jaka ma miejsce na skrzyżowaniu ulic Dworcowa, Grzybowa i Ogrodowa.

Od czwartku na skrzyżowaniu Dworcowej, Grzybowej i Ogrodowej obowiązuje nowa organizacja ruchu. Chciałbym na łamach portalu przekazać swoje wątpliwości jak również prosić o przekazanie sprawy do urzędu miasta, w celu weryfikacji uwag.

Pierwsze spostrzeżenie dotyczy oznakowania pionowego, które nie uwzględnia sytuacji terenowej. Autorzy rozwiązania zapomnieli, że jest to w tej chwili skrzyżowanie czterech dróg (Dworcowa z dwóch stron, Grzybowa i Ogrodowa)

Po drugie, nowa organizacja ruchu wymusza na kierujących dojeżdżających do skrzyżowania od strony ul. Ogrodowej ustąpienie pierwszeństwa m.in. pojazdom jadącym ul. Dworcową od lewej strony. Sęk w tym, że nie ma tutaj wystarczającej widoczności. Samochody, które mogą znajdować się zaledwie kilkanaście metrów przed skrzyżowaniem, mogą być „schowane” za ogrodzeniem.

Matematycznym skrótem, samochód jadący 50km/h pokonuje w sekundzie ~14 metrów, a jadący 25km/h w sekundzie przejedzie ~7m. W najlepszym z wymienionych przypadków, zauważymy samochód maksymalnie 2 sekundy przed możliwą kolizją.

Proszę również o przekazanie, do publicznej wiadomości, kosztorysu dotychczas wykonanych prac związanych ze zmianą organizacji ruchu - pisze Czytelnik.

List przekazaliśmy do Urzędu Miasta Luboń. Poniżej publikujemy odpowiedź. 

W odpowiedzi na pytanie w sprawie organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulic Dworcowa, Grzybowa i Ogrodowa informuję, że zmiana organizacji ruchu została wykonana na zlecenie Inwestora modernizacji linii kolejowej e-59 Poznań - Wrocław a więc PKP PLK S.A. Wobec powyższego Miasto Luboń nie poniosło żadnych kosztów związanych z tym działaniem.
W sprawie uwag, co do wdrożonych rozwiązań chciałbym zaznaczyć, że organem zarządzającym ruchem na publicznych drogach gminnych jest Starosta Powiatowy. Wprowadzenie każdej zmiany w oznakowaniu wymaga przedstawienia projektu zmiany organizacji ruchu i otrzymania zatwierdzenia projektu przez Starostę. W tym przypadku za sporządzenie projektu odpowiedzialny był Inwestor a więc PKP. Miasto Luboń w zakresie tego skrzyżowania jedynie opiniowało projekt ( w lipcu 2014 r.).
Jednocześnie w związku z przekazanymi uwagami chciałbym wyjaśnić:
1. Według obowiązujących przepisów wjazd z ulicy nieutwardzonej na ulicę utwardzoną nie jest skrzyżowaniem a zjazdem z drogi publicznej. Wobec powyższego oznakowanie skrzyżowania 4 wlotowego jest w tym przypadku niezasadne.
2. Ograniczenie widoczności przy wyjeździe z ulicy Ogrodowej zostanie przez nas zgłoszone Inwestorowi w celu zajęcia stanowiska i zlikwidowania problemu.

UML

Izabella Chodorowska

Odpowiedzi

Z tą widoczności to jest bardzo źle. Chociaż lustro powinno być po drugiej stronie. Na znakach drogi gruntowej chyba nie przedstawia się. Kosztorys to raczej do PKP czy wykonawcy.

Bardzo dobrze widać na tym przykładzie że osoba, która projektowała na nowo dane skrzyżowanie korzystała z map google a nie z wiedzy terenowej. Domyślam się że osoba ta nie widziała na oczy tego skrzyżowania dlatego wspierając się mapami internetowymi tak jak to widać na google maps uznała że są to 2 skrzyżowania przez co wprowadza kierowców w błąd. W sytuacji gdy przejeżdżamy przez przejazd i chcemy skręcić w ulicę Ogrodową to mamy pierwszeństwo nad osobami jadącymi z ulicy dworcowej od strony drogi nieutwardzonej ale musimy ustąpić tym którzy jadą ulicą Dworcową od strony Poznania dlatego że wg dokumentów urzędowych(prawdopodobnie) są to 2 połączone ze sobą skrzyżowania. ( Ogrodowa i Dworcowa jest pierwszym skrzyżowaniem, Dworcowa, przejazd kolejowy i Grzybowa jest 2 skrzyżowaniem )

Zamieszanie, które zostało tu wprowadzone to żenada z pewnością można było zrobić to lepiej i mądrzej a to co tu widzimy to jest robot zrobiona " na odpierdziel byle było ".

Oznakowanie wprowadza w błąd i tylko czekać jak będą nowe kolizje bo komuś zabrakło wyobraźni.

Moim skromnym zdaniem: Definitywnie do poprawki.

Ok

Wszystko ok zgadzam się tylko że przez przejazd nie ma już jak przejeżdżać bo i tak jest zamknięty na amen

przejazd kolejowy jest nie czynny na stałe

Tak jak wcześniej pisałem. Fascynująca polityka transportowa trwa. Jaki jest sens zrobienia głównej z Dworcowej teraz kiedy część jest nieutwardzona? Lepiej i rozsądniej byłoby zrobić z Ogrodowej i Dworcowej główny ciąg no ale ktoś w urzędzie dobrze się bawi przy mapkach.

1 Jak można ustawić 'ustąp pierwszeństwa' na drodze, z której nie widać nadjeżdżających pojazdów?
2 Dlaczego ulica Dworcowa na odcinku nie utwardzonym ma pierwszeństwo, a asfaltowa Ogrodowa ma podległość? Przecież to bezsensu. Drogi nie utwardzone zawsze były podległe względem asfaltowych.
3. Dlaczego urzędnicy miejscy do tego dopuścili? Czy w ogóle byli na miejscu żeby się temu przyjrzeć czy tylko dlai zlecenie montażu znaków?
4. Jaka jest opinia Policji na ten temat? Świadomie dopuszcza do większego ryzyka kolizji?
5. I czy ktoś w ogóle ruszył głową jak to planował? wykonywał? odbierał tę robotę?

" nie utwardzonym" piszemy łącznie ;)

Asfaltowa część Dworcowej i Ogrodowa na pierwszeństwie to najlepsze rozwiązanie.

Wszyscy oburzeni najpierw muszą nauczyć się kultury jazdy. Znaki i układ pierwszeństwa to jedno a sytuacja na krzyżówce to drugie. Poprzednio było tak, że kierowcy z Ogrodowej w stronę przejazdu gnali tak jak opętani. Wyjazd dłuższym i cięższym samochodem z Dworcowej był uciążliwy, zanim auto się zebrało było na środku krzyżówki obtrąbione przez mistrzów kierownicy z Ogrodowej.
Teraz kierowcy Dworcowej stresują kierowców Ogrodowej ;)
Jeśli teraz przy zamkniętym przejeździe kierowcy na Ogrodowej jeżdżą wolniej bo muszą skręcić to można przywrócić dawny układ. Należało by jeszcze poprawić wyjazd z Dworcowej bo tam piach zalega i straszne wyrwy są. W końcu jeździ tam komunikacja miejska!

Co ma kultura jazdy do faktu, że będąc na Ogrodowej kompletnie nie widać czy coś jedzie Dworcową? Jadący Dworcową mieli i mają dobrą widoczność i byli/są w stanie ocenić czy mogą wjechać na skrzyżowanie i czy zdążą z niego zjechać. Kodeks drogowy mówi, że wjeżdżając na skrzyżowanie należy je jak najszybciej opuścić. Jeśli nie potrafisz ocenić czy zdążysz opuścić skrzyżowanie, nie powinieneś w ogóle prowadzić pojazdów. A pędzili akurat zazwyczaj kierowcy poruszający się Dworcową, a nie Ogrodową.

Chciałbym poznać tą opinię miasta.

Z odpowiedzi UM wynika, że opinia została klepnięta z ręki, bez zastanowienia, bez wizji lokalnej. Inaczej punkt 2 nie miałby sensu, bo wówczas fakt 'złej widoczności' na skrzyżowaniu wyszedłby od razu.
No chyba, że osoba opiniująca po prostu nie wie co miała zaopiniować i po prostu się zgodziła.
A tak na marginesie:
załóżmy, że inwestor przyjmie argumenty UM co wtedy? Wykona nowy projekt, oznakuje na nowo na swój koszt?

Pamiętacie czołówkę Reksia? W UM też siedzi taki gość i stempluje taśmowo. Pytanie też się nasuwa jak traktować Dworcową w części z położonymi płytami - jako utwardzoną czy nie?

"Według obowiązujących przepisów wjazd z ulicy nieutwardzonej na ulicę utwardzoną nie jest skrzyżowaniem a zjazdem z drogi publicznej. Wobec powyższego oznakowanie skrzyżowania 4 wlotowego jest w tym przypadku niezasadne".
To jakim prawem oznaczyli tak tę część ulicy Dworcowej, która jest nieutwardzona? W dodatku dali tam pierwszeństwo.

tak ma byc jak jest jezdze Dworcowa na wprost i mi pasi, wam pasowalo 50 lat mi pasuje teraz jest bezpieczniej bo Ci jadacy z gory ul.Ogrodowa musza sie praktycznie zatrzymac a tak ich nie intereowalo nic tylko cala naprzod

Jakbyś umiał czytać ze zrozumieniem, to byś wiedział w czym problem. Problem w tym, że wyjeżdżając z Ogrodowej nie widać w ogóle jadących Dworcową - nie pomaga zatrzymanie się w wyznaczonym miejscu, bo nadal nic nie widać. Nikt oprócz Ciebie nie ma jakichś chorych ambicji w stosunku do pierwszeństwa danej ulicy. W normalnym przypadku nie ma znaczenia, która ulica ma pierwszeństwo. W tym ma znaczenie, bo zagraża bezpieczeństwu uczestników ruchu.

Telefon interwencyjny
i kontakt z redakcją
 
501 295 785

redakcjaate-lubon [dot] pl

Ogłoszenia drobne

  • Sprzedam
    Sofy 2 i 3-osobowe
  • Dam pracę
    Dam prace
  • Sprzedam
    Ubranka dziecięce 56-116 dla dziewczynki - zestaw
  • Dam pracę
    Sprzątanie biur, Głuchowo k/Komornik
  • Dam pracę
    Spawacze Belgia
  • Dam pracę
    Cieśle budowlani Belgia
  • Dam pracę
    Murarze Belgia
  • Dam pracę
    Poszukiwana opiekunka do grup dzieci jeżdzących na basen