Przepraszamy ale do oglądania tej strony wymagane jest włączenie JavaScript.

Czy most połączy Luboń z Czapurami? - relacja ze spotkania w Luvenie

15 kwietnia br. w sali konferencyjnej lubońskiej Luveny odbyło się spotkanie dotyczące koncepcji budowy mostu przez rzekę Wartę między Luboniem a Czapurami zatytułowane "Most, który powinien łączyć".

Inwestycja planowana jest przez Starostwo Powiatowe, które złożyło już wniosek do rządowego programu "Mosty dla regionów". Starosta Jan Grabkowski powiedział wprawdzie, że program ten nie przewiduje mostu w tym miejscu, ale do tej pory nie ma dużego zainteresowania tym programem, więc szansa na pozyskanie środków na budowę mostu i drogi łączącej drogę powiatową Poznań – Rogalinek w Czapurach i ulicę Armii Poznań – drogę 430 w Luboniu jest duża. Środki jakie miałyby być przeznaczone na budowę to 106 milionów złotych.

Burmistrz Miasta Luboń Małgorzata Machalska poinformowała zebranych, że społeczność Lubonia obawia się konsekwencji utworzenia takiego połączenia bez stworzenia alternatywnych tras drogowych rozprowadzających ruch samochodów. O korkach w Luboniu i trudnościach komunikacyjnym oraz pogarszających się warunkach środowiskowych mówili także radni Rady Miasta Luboń. Przedsięwzięcie zdaniem lubonian miałoby sens, gdyby poprowadzić nową drogę tzw. drogę południową przez wiadukt lub tunel nad/pod linią kolejową Poznań-Wrocław do ulicy Poznańskiej w Komornikach. Na to potrzeba jednak potężnych nakładów finansowych. Wicemarszałek Wojciech Jankowiak rozwiał jednak nadzieje, gdyż stwierdził, że potrzeby mostowe w województwie wielkopolskim szacowane są na około 2,5 miliarda złotych. Ani wójt Komornik Jan Broda, ani burmistrz Przemysław Mieloch nie spieszyli się także z deklaracjami. Również posłowie nie obiecywali środków na budowę dalszego ciągu nowej drogi. W Luboniu zabrakło Prezydenta Miasta Poznania Jacka Jaśkowiaka, dla którego powstanie południowej drogi łączącej Czapury z drogą krajową nr 5 w Komornikach powinno mieć duże znaczenie, gdyż wówczas Poznań pozbyłby się części ruchu z dzielnic centralnych.

W spotkaniu wzięli udział: posłowie Szymon Ziółkowski, Bartłomiej Wróblewski i Jan Dziedziczak, senator Piotr Florek, wicemarszałek województwa – Wojciech Jankowiak, radni Sejmiku m.in. Jerzy Lechnerowski, Starosta Poznański, wicestarosta Tomasz Łubiński, radni Rady Powiatu, radni Rady Miasta Luboń oraz radni Rady Miejskiej w Mosinie.

Jak potoczą się dalsze losy budowy mostu na rzece Warcie? Czy most połączy Czapury z Luboniem? Na to pytanie w chwili obecnej jest trudno odpowiedzieć.

źródło i fot: Gazeta Mosińsko-Puszczykowska

fot.: 

Gazeta Mosińsko-Puszczykowska

Odpowiedzi

Uważam ten pomysł za bardzo pozytywny.

Tak, dla mostu tylko pod warunkiem przebudowy ul. Armii Poznań (minimum ronda zamiast świateł, lewo i prawoskręty) i wiadukt nad torami. Bez tych rozwiązań do mostu, nie będzie jak dojechać, ani jak jechać dalej w kierunku Poznania czy większości terenów Lubonia ( tych za torami).

Most jest bardzo potrzebny bo pozostaje nam mieszkańcom Lubonia tylko autostrada lub Hetmańska albo dopiero most za Puszczykowem w kierunku na Rogalin a to biorąc pod uwagę aktualny ruch i to że budowa by pewnie trwała z 5 lat to będzie jak znalazł żeby odciążyć ruch i zmienić drogi dojazdowe ludzi z domów do pracy.
Musi też powstać wiadukt/tunel pod torami bo aktualne jedyny przejazd strasznie blokuje i utrudnia komunikację i od tego powinno miasto zacząć inwestycje a potem dalej na Czapury.

doskonałe rozwiązanie,brawo za pomysł,większe brawa będą za realizację! :)

Jestem ciekaw jakimi analizy przepływów i natężenia ruchu w/w propozycja jest podparta.
Jeśli chodzi o skuteczne wykorzystanie możliwości i infrastruktury oraz skierowanie strumienia pojazdów od razu nasuwają się argumenty:
- każda dodatkowa przeprawa przez Warte jest potrzebna
- brakuje zjazdu z A2 (za chwilę 3 pasmowej) na Starołękę (co zdecydowanie odciąży rejon Czapur)
- brakuje przejazdów tunelowych lub wiaduktów w Luboniu nad linią kolejową Poznań-Wrocław
- wąskie gardła w Luboniu to drogi dojazdowe do i z wiaduktów oraz same przeprawy nad A2
- brakuje prawo i lewoskrętów przy obecnych skrzyżowaniach dróg z koleją
- potrzeba dogłębnych analiz, bo pomysłów "od czapy" nie brakuje

Całkowicie się z Tobą zgadzam. Most w minimalnym stopniu służyłby lokalnej komunikacji pomiędzy mieszkańcami Lubonia I Czapur!!!

Zjazd na Starołękę? Na Minikowo też? I może jeszcze na Opolską ? Co 500 metrów zjazdy z autostrady

oczywiście, w końcu na tym odcinku to autostradowa obwodnica miasta, służąca jako 3 rama komunikacyjna i ma służyć nie tylko tranzytowi ale i mieszkańcom aglomeracji, stąd brak opłat, 3 pas do dodatkowej obsługi ruchu lokalnego itd.
a most nad Wartą w ciągu autostrady byłby wykorzystywany przez mieszkańców Starołęki którzy maja tylko 1 alternatywę dojazdu do miasta, którą w dodatku dzielą nieszczęsne tory.
a o Minikowie i reszcie dzielnic nikt nie wspominał.

Dlaczego nie ma zjazdu na Strołęce? Taka szansa na 3 pasmowy most... Dlaczego obwodnica tak dużej aglomeracji od razu nie miała trzech pasów? Ech.. Prywatna autostrada to sobie robią co chcą.

może dlatego, że na etapie budowy nie było takiej potrzeby i ekonomicznego poniesienia nakładów
dla przypomnienia: obecny ruch 65tys/dobę wzrósł w ostatnich latach, w 2010 było to 39,5tys/dobę.
zatem w 2003 kiedy oddawano ten odcinek absolutnie nie było potrzeby budowania 3 pasa.
w 2012 po dobudowaniu węzłów wschód i zachód ruch wzrósł 12-14tys., poza Poznaniem ruch jest 3x mniejszy
społeczeństwo się wzbogaca. obecnie w całym kraju przybywa rocznie 1,5mln pojazdów, w miastach a szczególnie na obrzeżach 2 auta w rodzinie to pomału standard.
nie ma znaczenie czy prywatna autostrada, skoro zgodnie z umową koncesyjną, którą władze Autostrady Wielkopolskiej zawarły w 1997 roku z polskim rządem oraz późniejszymi aneksami do niej, prace nad budową trzeciego pasa powinny się rozpocząć, gdy dzienne natężenie ruchu przekroczy na danym odcinku 45 tys. aut.

Dodatkowe obciążenie Armii Poznań to katastrofa, już dziś jest po prostu fatalnie! Ruch przez Wiórek w kierunku Mosiny dodatkowo sparaliżuje nasze ulice, bo część kierujących wybierze właśnie tą trasę. A pamiętajmy, że na terenie Mosiny deweloperzy szaleją ponad miarę.
Dodatkowy problem to kolejne ciężarówki chcące wbić się na A2 przez Luboń. Masakra.
Znacznie lepszym rozwiązaniem byłoby wybudowanie ślimaka na autostradzie na wysokości Starołęki. Pamiętajmy, że utrzymanie mostu jest strasznie drogie.

Telefon interwencyjny
i kontakt z redakcją
 
501 295 785

redakcjaate-lubon [dot] pl

Ogłoszenia drobne

  • Dam pracę
    Magazynier
  • Dam pracę
    Operator produkcji
  • Inne
    Znaleziono naszyjnik
  • Dam pracę
    Kierowca kat.B w transporcie międzynarodowym
  • Dam pracę
    Ekspedientka w Cukierni/Kawiarni/Lodziarni Sweety 2GO
  • Inne
    Zaginął kot
  • Inne
    Zaginął york
  • Inne
    Zaginął york