Przepraszamy ale do oglądania tej strony wymagane jest włączenie JavaScript.

Próg zwalniający - list do redakcji [odpowiedź z UML]

14 stycznia br. informowaliśmy Państwa, że do naszej redakcji napisał pan Michał, który zwrócił uwagę na próg zwalniający znajdujący się na ulicy Traugutta.

Czy ktoś z Państwa może się zainteresować prawidłowością nowego progu spełniającego w Luboniu na ulicy Traugutta? Próg (o ile mozna go tak nazwać, bo to raczej góra) jest tak wysoki i dziwnie wyprofilowany ze wiekszość długich aut ma problem by przez niego przejechać. Stojąc tak kilka minut naliczylem 4 auta które przytarły przejeżdżając przez niego. Mało tego. Jeszcze wczoraj kilkadziesiąt metrów za progiem stało uszkodzone auto, po którym dziś zostało już tylko mnóstwo oleju i uszkodzony element (filtr)? Zaledwie tydzień po otwarciu progu dla ruchu jest już pierwsza ofiara. Czy projektant progu zwróci pieniądze za naprawę i holowanie auta osobu poszkodowanej? Bo skoro auto miało przegląd nie można się chyba do niego czepić prawda? To kwestia czasu kiedy ktoć następny straci olej, lub ktoś inny zamiast progiem pojedzie chodnikiem. Taniej zapłacić mandat niż holować i naprawiać auto - pisze pan Michał (pis.oryg.).

Sprawę przekazujemy do Urzędu Miasta Luboń. 15 stycznia br. otrzymaliśmy poniższą odpowiedź. 

Szanowni Państwo,

wobec licznych głosów/postów na temat wprowadzonego wyniesionego przejścia dla pieszych na ulicy Traugutta chcę poinformować, że przedmiotowe przejście zostało wprowadzone zgodnie ze sporządzonym przez Inżyniera Ruchu projektem zmiany stałej organizacji ruchu. Projekt został zatwierdzony przez Starostę Poznańskiego. Podstawowym założeniem projektowym było umożliwienie bezpiecznego przejścia pieszym udającym się na cmentarz. Dlatego przejście zostało zlokalizowane możliwie blisko bramy wjazdowej od ulicy Traugutta. Prędkość najazdowa progu została określona na 30 km/h. Podczas przeprowadzonych wielokrotnie wizji lokalnych stwierdzono, że w przypadku zastosowania się przez kierującego pojazdem do ograniczenia prędkości nie ma możliwości uszkodzenia pojazdu.
Dodatkowo należy zaznaczyć, że wyniesione przejście zostało oznaczone w następujący sposób:

1. Znak A-12b informujący kierowców o zwężeniu.
2. Znak B-33 ograniczający prędkość do 30 km/h
3. Znak A-11a wraz z tabliczką T1 informujący o poprzecznym wyniesieniu jezdni został zlokalizowany 15 metrów przed przejściem.
Wszystkie znaki zostały zlokalizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami zarówno w zakresie ich wymiarów, jak i usytuowania.

Uzupełniające oznakowania poziome zostanie wprowadzone przez Wykonawcę, jak tylko pozwolą na to warunki pogodowe.

UML

izi

Odpowiedzi

Może dlatego auto stało bo za szybko jechało. Stojąc zaledwie 5 min może jedno czy dwa auta na dziesięć zwolniły a reszta z wielkim zdziwieniem przejechalo z impetem. Nic więc dziwnego że później stoją auta z cieknacym olejem. Oznakowanie jest o ograniczeniu prędkości oraz progu więc trzeba umieć odczytywać znaki. Nie jest to kwestia złego progu tylko przyzwyczajenia kierowców i szybkiej jazdy. Ja osobiście jestem bardzo zadowolona z tego progu. Auta zmuszone są do wolniejszej jazdy, nie jest to autostrada jak to było wcześniej.

Cymbał

Próg jest OK!Był w tym miejscu b. potrzebny, przejeżdżam tam 4x dziennie i aż cud że nie było poważniejszych wypadków bo niektórzy kierowcy pędzą na złamanie karku!Jak masz zmniejszony prześwit bo "spuściłeś na glebę brykę" toś dureń i musisz bardziej uważać (wolniej przejeżdżać przez próg!)

Popieram przedmówce jak będziecie jechać wolniej a nie gnać ile fabryka dała to nic się nie stanie. Wystarczy tylko zwolnić.

popieram w zupełności moją przedmówczynię.Ci co nie mieszkają na Traugutta nie wiedzą z jaką prędkością samochody poruszają się po tej ulicy,rzadko który jedzie nawet 50km/h-a to obszar zabudowany.A żeby z cmentarza wyjść to już trzeba było uciekać przed pędzącymi autami.Żaden nie zwolnił,nawet jak się przechodziło z dziećmi.W tej chwili ograniczenie prędkości do 30km/h i próg zwalniający to bardzo dobry pomysł.

Jasne kierowcy jeżdżą tą ulicą dość szybko i próg to ograniczy. Tylko czy akurat w tym miejscu? Domy mieszkalne są na początku ulicy (tam nic nie ogranicza rozwijania prędkości) i kilkadziesiąt metrów na tym tworem drogowym czyli też już się zdążą rozpędzić. To jedno, a drugie czy jeśli już to nie można było zastosować standardowych (tańszych) progów z tego materiału gumo podobnego (takie czarno-żółte) przykręcanych do drogi? Na pewno byłoby to kilkadziesiąt razy tańsze też przerabianie i kucie asfaltu, no i poco ta wysepka z krawężnikami????

Może akurat w tym miejscu bo w tym miejscu jest główne wyjście z cmentarza. Przypominam również że dalej również są domy mieszkalne oraz łuk. Auta jeździły tam z zawrotną prędkością, a teraz skarżą się właśnie Ci co się dostosować do znaków nie potrafią i ci którzy nogi z gazu nie umieją ściągnąć.

Jeżdżę tamtędy często i uwielbiam sytuację kiedy niektórzy próbują mnie wyprzedzać bo jadę przepisowo. Zdecydoeanie potrzebny tam jest drugi próg na początku ulicy.

do tego czasem zdarza się sytuacja, kiedy sygnalizuje się skręt na parking przy cmentarzu a dekiel z tyłu i tak wyprzedza,

.

Jechałem tam kilka razy. Mam auto typu suv, ale mimo zwolnienia do 30km/h odczucia były nieprzyjemne. Współczuję posiadaczom aut niżej zawieszonych. To tyle.

Mam prośbę do szanownej redakcji o uzyskanie wiedzy w UM o pomysłodawcy i kosztach tego ... "czegoś". Inwestycja rozpoczęła się jeszcze w starym roku, ludzie skręcali w Traugutta potem musieli zawracać bo nie było znaków. Przez wiele dni po otwarciu wysepka nie była w ogóle oznakowana. W zeszłym tygodniu jeden z samochodów najechał na krawężnik i mocno uszkodził samochód - dopiero po tym fakcie KOM-LUB zamontował biało-czerwone oznakowanie na jednym ze znaków.

Moje pytanie - po co to coś?
Jeśli miały tam być pasy to poco ta wysepka, no przejście prywatne z kwiaciarni czy jak? Jeśli miało to ograniczać wjazd na cmentarz by ludzie nie stawali w bramach to chyba taniej i łatwiej umieścić znam - zakaz postoju (jak to ma miejsce kilkadziesiąt metrów wcześniej) niż niszczyć prawie nowy asfalt.
I po trzecie, jak już zwrócił uwagę autor listu czy progi nie powinny spełniać jakiś odgórnych standardów wysokości itp?

Ile to kosztowało, rozumiem, że na Traugutta powstały nowe mieszkania, ale też nie pamiętam by kiedykoliwek kogoś na tej drodze potrącono. Jasne ludzie często tam jeżdżą za szybko ale też droga jest dość szeroka jak na jednokierunkową i raczej nie jest traktem spacerowym...

Jeżeli chodzi o to że gdy rozpoczęto roboty na Traugutta to nie było oznakowania-bzdura oznakowanie było na początku ulicy-była barierka przegradzająca ulicę ze znakiem stop a do góry znak z oznakowaniem ślepa ulica-po prostu trzeba patrzeć na znaki a nie jechać na pamięć.ponieważ mieszkam na tej ulicy widziałam dokładnie co się działo-ile samochodów mimo barierki i oznakowania wjeżdżało w ulicę a potem się wycofywało.
a wysepka to po to aby wyrównać poziom z wyjścia cmentarza za muldą,która oznacza przejście dla pieszych,a nie żadne prywatne przejście z kwiaciarni.
i jeszcze a propos wypadków o których Pan pisze,że nigdy nikogo nie potrącono.To co trzeba czekać na to aby właśnie taki wypadek się zdarzył?czy lepiej zapobiegać.
Ja w każdym razie dziękuję Pani Burmistrz Lubonia,za zrealizowanie mojego postulatu.

barierkę i znak to postawili chyba 3 albo 4 dnia prac...

Nikt też jeszcze nie nadmienił, że takie progi to trucie mieszkańców...

Trucie mieszkańców i siebie to jeźdźenie starym dieslem z wyciętym filtrem cząstek stałych!Pewnie sam takim jeździsz!

Zamiast wyrostka wycieli ci kawałek mózgu? Stary diesel z wyciętym filtrem.

Tym mieszkańcom to już chyba wszystko jedno...

Jeżeli pojadę tam moim, seryjnie produkowanym samochodem i zawisne na misce olejowej przy prędkości poniżej 5 km/h to czy szanowne grono komentujących dzbanów złoży się na naprawę ?

Ani dzbana na miejscu głowy nie stłuczesz, nie bój się...

dziś miałam okazje jechać przez ten próg. Śnieg i oblodzenie nie pozwalało na jazdę powyżej 20 km/h. Nie kwestionuje zasadności progów zwalniających jednak ten to jakiś koszmar. mam małe auto ale wjazd jak na górkę i zjazd z wysokości i stromy, na centymetry od podłoża. Zastanawiam się co by było gdyby nie śnieg, który dziś trochę łagodził styk spodu auta z górką. Beznadziejnie wykonane, za wysokie i za długie.

Ja poproszę takie progi na ul. Poprzecznej bo tam to dopiero jest autostrada.

Na wyremontowanej Żabikowskiej też by się przydały takie spowalniacze - normą już są wyścigi od zjazdu z Sobieskiego do świateł przy Rynkowej...

Naturalnym jest, że przejazd w formie wycinka walca, a nie jak w tym wypadku, wycinka kuli, nie powoduje powstania dodatkowego wniesienia, które to dotyka podwozia pojazdów. Szok, że "inżynierowe" tego się nie dopatrzyli.

Kiedy założone zostaną światła na skrajnie niebezpiecznym skrzyżowaniu Wschodnia, Żabikowska, Wojska Polskiego? Nie sposób bezpiecznie przez nie przejechać. Ruch jest tu ogromny. Trudno też przejść przez pasy. Sytuacja jeszcze się pogorszyła w 2018 roku kiedy otwarto lodziarnię. Przejście dla pieszych i kilkanaście metrów ul. Wolska Polskiego zastawione są szczelnie autami klientów tej lodziarni. Szczególnie nie widać z za zaparkowanych aut dzieci próbujących przejść na drugą stronę ulicy. Co robią władze miasta i drogowcy? Nie widzą problemu?!

Lody przepyszne, to i zainteresowanie duże. A wystarczy jeździć i parkować zgodnie z przepisami;) dzieci wyskakujących zza zaparkowanych aut nawet nie skomentuję. Przechodzi się na przejściu dla pieszych i tyle.

Witam. Zwróciłbym uwagę na jeszcze bardziej niebezpieczne zachowanie ze strony kierowców tj na fakt jazu pod zakaz w ulicę Traugutta od strony ulicy Cmentarnej. Nie ma dnia aby taka sytacja nie miała miejsca... stanowi to jeszcze większe niebezpieczeństwo niż opisywane zagrożenie.. Niektórym mieszkańcom nie chce się po prostu jeździć do okola...

Jestem kierowcą jeżdżę tam codziennie, mieszkanką ulicy i do tego częstym bywalcem na cmentarzu lub w okolicy i sam pomysł progu oceniam bardzo dobrze. Jednak wykonanie każe wołać o pomstę . Czy wykonawca i zleceniodawca stracił rozum. za wysoki, spadający w 1/4 części do chodnika w dół co powoduje że co cwańszy kierowca zjeżdża na chodnik omijając część progu i niszcząc chodnik. Nie mówiąc o ryzyku pieszych na chodniku czy przy kwiaciarni a także tak duży spadek przejścia dla pieszych w przypadku osób mniej sprawnych ruchowo zwłaszcza zimą to wyzwanie, wiec do poprawki jak nic. Są małe samochody mające małą prędkość i niskie zawieszenie z rożnych przyczyn, kto będzie zwracał koszty napraw. A swoją droga próg zwalniający już by się przydał jeszcze w dwóch miejscach tzn za skrzyżowaniem z 11 Listopada oraz w okolicy skrzyżowania z ul. Nowiny. Tam jest naprawdę niebezpiecznie.

Jak Nowiny to i przy ul. Pięknej, tam auta potrafią się rozpędzić do naprawdę niezwykłych prędkości, a nie ma tam nawet chodnika i dzieci wychodzą z bramy na ulicę. Mimo wieloletnich próśb do urzędu miasta o założenie progów, na razie echo. Oby nie do czasu, aż...

A na Buczka są takie dziury że tylko...lepiej jeżdżą 100 ale jest kilku którzy jadą 20 bo tam mieszkają. Jestem przeciw równaniu Buczka. Jak jest równa to mogę podać numery rejestracyjne tych co jadą 100 , ciekawe co by tam zrobiła Policja? Zabrała prawo jazdy??

Telefon interwencyjny
i kontakt z redakcją
 
501 295 785

redakcjaate-lubon [dot] pl

Ogłoszenia drobne

  • Dam pracę
    Praca w Komornikach
  • Dam pracę
    Sklep Intermarche zatrudni
  • Dam pracę
    Zatrudnimy Panie do lekkich prac na produkcji
  • Sprzedam
    Sprzedam pozostałość po ogrodzeniu działki
  • Dam pracę
    Potrzebne kobiety do pracy
  • Dam pracę
    Malarz ~szpachlarz
  • Dam pracę
    Pracownik ochrony - Komorniki