Przepraszamy ale do oglądania tej strony wymagane jest włączenie JavaScript.

Linia autobusowa nr 603 - list do redakcji [odpowiedź z ZTM]

Do naszej redakcji napisał Mieszkaniec, który zadał pytanie dotyczące linii autobusowej nr 603.

Dlaczego autobus 603 ma wydłużona linię a autobus 76 do Lubonia nie, czy my pasażerowie z Lubonia to druga kategoria pasażerów? Skoro autobus 603 jeździ dalej to może dodać w godzinach szczytu jeszcze jeden kurs żeby jeździł częściej. Dlaczego przewoźnik luboński nie potrafi zadbać o mieszkańców Lubonia? - pyta Czytelnik.

List przekazujemy do Urzędu Miasta Luboń.

Dzisiaj do naszej redakcji dotarł jeszcze jeden list od Czytelnika. 

niestety jeżdżę linią 603 od 10 lat i niestety na przestrzeni tego okresu moje odczucie jest tylko jedno - Jest coraz gorzej !! Dlaczego w godzinach popołudniowego szczytu autobus jedzie co 30 minut? Jak mam się dostać do placu bernardynskiego skoro autobus jedzie aż do dworca Garbary. Proszę wobec tego zwiększyć częstotliwośc odjazdu.Dlaczego mieszkając w Luboń lasek muszę pokonać około 1 km aby dostać się do przystanku w Łęczycy lub pokonać durne strome schody i około 600 m wiaduktem aby dostać się do przystanku luboń lasek a to wszystko przez zamknięty dla pieszych przejazd kolejowy bo co tam piesi.wazne ze samochody mają teraz pierwszorzędny wiadukt.A teraz jeszcze wydłużenie trasy 603 aż do dworca Garbary komu to było potrzebne. Nie dość ze tylko jest jeden jedyny autobus do Lubomirskich z centrum to jeszcze odjeżdża pół Poznania i to z częstotliwością 1/2 godziny aby wreszcie dowieźć mnie do Lubonia i po pokonania 1 km z przystanku znalazła się w domu - pisze Czytelnik (pis.oryg).

Wczoraj dotarła do nas odpowiedź z Zarządu Transportu Miejskiego.

Od wielu lat poznański ZTM konsekwentnie buduje system publicznego transportu zbiorowego w aglomeracji poznańskiej. Dla pasażerów oznacza to możliwość korzystania z przewozów realizowanych przez różnych przewoźników, na podstawie jednego biletu (i jednej taryfy biletowej). Kursowanie linii – miejskich i podmiejskich – jest w miarę możliwości synchronizowane w taki sposób, aby połączenia były jak najbardziej dogodne dla pasażerów.

Na dodatkowe kursy zgodę musi wyrazić gmina, na terenie której dana linia kursuje i która współfinansuje przejazdy. O liczbie kursów nie decyduje przewoźnik, ale organizator tj. ZTM oraz gmina, na terenie której odbywają się przewozy, w zależności od potrzeb przewozowych oraz możliwości finansowych.

Potrzeby przewozowe na odcinku os. Dębina – centrum Poznania są większe niż na odcinku Luboń – Poznań, w związku z czym linia nr 76 wraz z linią nr 71 pełni rolę podstawową w obsłudze os. Dębina, a ich uzupełnieniem na odcinku poznańskim jest linia nr 603. Ze względu na mniejsze potrzeby przewozowe na terenie Lubonia, nieuzasadnione ekonomicznie byłoby wydłużenie linii nr 76 poza Poznań.

Miasto Luboń w ostatnim czasie wyraziło zgodę na dodatkową parę kursów na linii nr 603. Dzięki temu rano (przed godziną 8.00) autobusy dowożące pasażerów do Poznania jadą co 10 minut. W godzinach popołudniowych potoki pasażerskie są rozłożone w dłuższym czasie, więc częstotliwość kursów pozostaje bez zmian.

Linie 76 i 603 zostały skierowane do Garbar po to, aby połączyć Luboń i os. Dębina z bardzo ważnym węzłem przesiadkowym jakim są Małe Garbary (dzięki czemu zwiększają się możliwości szybszego dojazdu w różne miejsca Poznania, np. Śródka, plac Wielkopolski, Winogrady, Piątkowo)

Wydłużenie trasy linii nr 603 do Garbar pozwala również polepszyć punktualność linii, m.in. dzięki zapewnieniu przerw na obu pętlach (dotychczas autobusy opóźnione w kierunku Poznania, kontynuowały opóźnienie również w kierunku powrotnym ze względu na brak możliwości dłuższego postoju na placu Bernardyńskim).

Osoby, które podróżują pojazdami na linii nr 603, a których celem podróży jest pl. Bernardyński, mogą przesiąść się na przystanku Most Św. Rocha na tramwaj (tramwajem do przejechania zostanie jeden przystanek) lub przejść na plac pieszo, z przystanku Mostowa.

Odnośnie uwag dotyczących układu drogowego na terenie gminy – prosimy o kontakt z właściwą jednostką tj. Urzędem Miasta w Luboniu.

ZTM

izi

Odpowiedzi

Za organizacje przewozów w Luboniu jak i na terenie całej aglomeracji odpowiada ZTM Poznan. Wiec nie miej pretensji do przewoźnika skoro to ZTM zleca przewozy. Pismo powinno być przekierowanie do ZTMu a nie do UM.

XXX

Zawsze tak było że mieszkańcy Lubonia są gorzej traktowani od Poznaniaków.W Poznaniu autobusy co 10,15 min. u nas wiadomo. A WSZCZYSCY PŁACIMY TAK SAMO.A nie przepraszam.Mieszkańcy Lubonia oczywiście płacą więcej :-(

Jak odpowiada ZTM to po co nam w takim razie TRANSLUB?

MPK

bo gdyby nie przewoznik Translub to byś na Dębiec chodził pieszo bo MPK ma w tyłku aby do lubonia przedłużyć linie

Warto wspomnieć, że autobusy mają ogromne spóźnienia. Jak dojeżdzały do pl. Bernardyńskiego nie było takich kłopotów. Z resztą był to dogodny wezeł przesiadkowy. Pytam po co utrudniać ???

JA DOJEZDZAM DO PRACY I UWAZAM ZE TO JEST SKANDAL ZE 76,71 NIE DOJEZDZA DO LUBONIA PROSZE TO WYJASNIC

Witam ministranta z pierwszego rzędu!.Gdzie to sie pracuje?

zwariowane bzdury wciąż nie zadowolonych pasażerów, atobus by musiał jechać z częstotliwością jeden za drugim, a przystanek miałby każdy koło swojej uliczki to może paru pasażerów byłoby zadowolonych

Mieszkaj sobie w Lasku to zobaczyć jakie to fajne...

Fajnie mieć przedstawicieli Translub na forum.
Prawda jest taka, że każda gmina finansuje swój transport a Zarząd Transportu Miejskiego tylko go organizuje.
Wracając do linii 603. Ma ona dwa kursy na godzinę w szczycie a linia 76 ma ich 4 a nawet 5. Gdyby autobusy w Lubonu jeździły z taka częstotliwością jak w Poznaniu to liczba zadowolonych pasażerów była by większa.
A tak mam transport publiczny, podobnie jak drogi i szkoły na miarę Lubonia. Może lepiej dla nas mieszkańców było by włączenie Lubonia do Poznania. Pewnie transport publiczny byłby lepszy. znalazły by się pieniądze na nową szkołę podstawową choć na nowe drogi pewnie nie.

Zgadzam się jestem za przyłączeniem Lubonia do Poznania wtedy autobusy jeździły by co 12 minut anie co około 30 minut stania na mrozie . I z utęsknieniem wypatrywanie autobusu 603 i innych.

Bo za daleko. Odpowiedź prosta :)

71i76zapraszam do pętli Łęczyca dworcowa a nie że Os.debina i reszta są lepsi przejazdy drogie i gówno z tego mamy

Przez absurdalne wydłużenie trasy 603 są opóźnienia. A przez zmienioną trasę 76 przez Żelazka do 603 wsiada cała Dębina.Z jakiej racji mam stać w autobusie. To mieszkańcy Lubonia płacą za strefę B.Tak poprawia się komfort pasażerów.????? Chyba przesiade się na samochód .Choć tego chce uniknąć p.prezydent Poznania.Wsiadzmy do samochodów!!!!!

Kogo straszysz że przesiadasz się na samochód? Śmiało i do przodu zapewne będziesz siedział .

Odpowiedz typu odczep się.Ani Luboń,ani Poznań nie robią i już pewnie nie zrobią nic żeby mieszkańcy Lasku czy Wir nie musieli być w domu grubo po 16:00,a czasem i nawet o 16:30.

Odpowiedz w stylu urzędniczym wszystko dla "dobra pasażera " nie bardzo wiem czy śmiać się czy płakać ?
Może czas już połączyć się z Poznaniem

Telefon interwencyjny
i kontakt z redakcją
 
501 295 785

redakcjaate-lubon [dot] pl

Ogłoszenia drobne

  • Dam pracę
    Hydraulik-poszukiwany
  • Dam pracę
    Murarz, cieśla szalunkowy, kafelkarze
  • Inne
    Zagubiono
  • Dam pracę
    Kwalifikowany pracownik ochrony - Komorniki
  • Dam pracę
    Cieśla szalunkowy
  • Szukam pracy
    Pilnowanie choinek.
  • Dam pracę
    Zbrojarz, murarz – budowy na Dolnym Śląsku
  • Inne
    ZGUBIONO PEKE